27 Şubat 2012 Pazartesi

Sendikalaşmak için


İki yıllık bir çalışmanın sonucunda nihayet sona yaklaşılmak üzere.27 Şubat tarihiyle başlayan hafta artık en az 500 metal işçisi için yeni bir sürecin başladığı hafta olacak. Son rötuşlarla birlikte işverende sendikalaşmayı sezmiş hafta sonu işçilere yardım eden bir memur sendikasının olduğunu örgenmişler ve şube binasının etrafında kuş uçurmadılar işyerinin müdürleri. Tesadüfen camdan bakan bir işçinin elektrik bölümünün müdürünü dışarıda binayı izlerken görmesi olabilecek birçok şeyin önünü kesti.

 Derhal o işyerinde çalışmayan birkaç arkadaş dışarıda bir yer arıyormuş gibi ortalığı izlediler ve telefonla bizlere ulaştılar. Aşağıdaki kişinin telefondaki kişiye “ağabey geldim şu anda binanın dışındayım ama memur sendikasının kapısında bir levhası yok bu binada bir memur sendikası varmış ama hangi dairede bilmiyorum beklemeye devam ediyorum “diyormuş. Hemen noterdeki kayıt yaptıran işçilere haber verildi etrafta işverenin adamları işçileri her yerde arıyorlar dikkatli olun ve sendikaya gelmeyin dedik her kes sendikaya gelecek işçi arkadaşını aradı sakın gelmeyin notere gidin sizi falan binanın önünden alacaklar diye aramalar başladı. 

Sonunda işverenin adamları çemberi daralta daralta saat 16 sularında noterin yerini öğrenmişler son 10-15 işçinin üyelikleri yapılıyordu bizim bulunduğumuz sendikanın ziline işverenin müdürleri bastı hiç kimseden tık yok kapıyı dinliyor dışarıdaki arkadaşlarda onun görmediği bir yerden onu izliyor ve bize telefonla rapor ediyordu. Bir işçinin kulağı işitmiyormuş birazda efe bir işçi gelip orayı dağıtalım falan diye telefon ediyor. İşyerinde çalışan işçiler dışarı çıkamıyor onunda sendikaya gelmesi yeri belli edecek ben dedim ki arkadaşın telefonunu bana verin ben gidip ona durumu anlatıyım dedim ve işverenin tanımayacağı iki kişi almerin önünde işçilerle buluşup durumu anlattık.

 Artık sona gelinmiş bir taşkınlığa gerek yok sabır dedik ve oradan da uzak durun dedik. İşveren bir kç işçiyi çözmüş ve toplantı yapılan sendikanın bulunduğu binayı öğrenmiş bunu bir işçi telefonla anlattı bize ağza alınmayacak hakaretler etti bizde evet çalışıyoruz dedik demişler. Sendikanın genel eğitim teşkilat sekreteri ile konuşurken müdürlerin gözükmedikleri telefonu geldi hemen binanın 50 metre çevresi ablukaya alındı ve işçiler yaklaşık70 işçi vardı 5 dakika içerisinde orayı terk ettiler. 

Bu hafta sonu ve son iki yıllık çalışmadan şunu örgendim ki işçilere birileri yardım etmezse ne sendika kurabilir nede öğütlenerek haklarını alabilir. Notere baskı işçilerin toplanacağı bir yer bulmaları neredeyse imkânsız kâffelerde toplansalar iki hafta sonra deşifre olup işten çıkartılırlar. Tek çıkış kapısı sınıfa inanmış namuslu sendikacıların yardımı kalıyor. İki yıl içinde bir tane işçi sendikasının yardımını almadan bu aşamaya gelindi hadi hayırlısı.

Hiç yorum yok:

Bitkilerden Sıvı Gübre yapımı

100 litreli bdon yada varil Araziden tlanan yeşil otlar  Bol miktara hamurmayası Bir bardak pekmez yada şeker Bir subardagı laktik asit Otla...

Son 30 günde En çok görüntülenen